poniedziałek, 10 stycznia 2011

Paktofonika - Kinematografia



Co by tu napisać..
W sumie to można pisać całą noc, a i tak nie opisze się geniuszu Magika, Rahima i Fokusa .
A więc polecę od początku. PFK czyli Paktofonika powstała w 1998 roku po odejściu Magika z Kalibra 44, Rahima z 3xKlan, którzy razem z Fokusem tworzą nowy skład. Płyta została wydana 18 grudnia 2000 roku przez Gigant Records. Niestety tuż po jej wydaniu Magik popełnił samobójstwo...    PFK we wrześniu 2002 r. otrzymała za album Kinematografia Fryderyka.
I jeszcze dwie ważne daty:
- 25 września 2002 roku została wydana druga, pożegnalna płyta zespołu - Archiwum Kinematografii.
- 23 marca 2003 roku zespół zagrał pożegnalny koncert w Spodku w Katowicach.

A teraz już o samej płycie. Jest genialna w swojej niedoskonałości. Kolejny klasyk polskiego hh. Chłopaki bawią się językiem na całego.

Przyznam się,że to była pierwsza płyta jaką kupiłem:) Co prawda nie jestem dużo starszy od tego albumu,ale właśnie od tego zacząłem przygodę z hip hopem. Do dziś utkwiły mi w głowie słowa członków PFK i pewnie nigdy ich nie zapomnę. Pamiętam jak dziś dzień gdy usłyszałem takie kawałki jak Chwile ulotne, Jestem bogiem czy Gdyby... Razem z dwoma kumplami rymowaliśmy jak Magik, Rahim i Fokus każdy miał swoją kwestię, piękne czasy..


"Mamy po 20 lat. Przed sobą cały świat. Przed sobą cały życia szmat..."

1 komentarz:

  1. Absolutna klasyka, wg. niektórych najlepsza płyta polskiego rapu, nawet osoby nie słuchające tego rodzaju muzyki, znają coponiektóre kawałki Paktofoniki.

    OdpowiedzUsuń